Gemeente op de kaart met CityMarketing

Meer bezoekers door het AFAS Theater – maar zien ze Leusden wel?

Een oproep van de burgemeester en wethouden in de Leusder Krant: Leusden moet zictbaarder worden voor bezoekers van buitenaf. Met de komst van het AFAS Theater zullen meer bezoekers naar Leusden komen. Een mooie uitdaging om een CityMarketing platform te bouwen op basis van locatie gebonden content.

Meer dan de afslag Leusden

Groetenuitleusden

Citymarketing platform

Het platform bestaat uit een interactieve website met routes van verschillende activiteiten, een overzicht van lokale horeca (ook langs de routes) en de bezienswaardigheden in Leusden.

Omdat Leusden centraal ligt in het midden van Nederland aan de afslag A28 is er nagedacht over de verwachtingen van de bezoekers: ze zullen niet alleen in Leusden blijven maar ook gaan winkelen in Amersfoort of wandelen op de Utrechtse Heuvelrug. Leusden is dan een prima uitvalsbasis om te overnachten.

  • actieve kaarten met wandel-, fiets- en outdoor routes (ZieDeKaart)
  • koppelingen van horeca en bezienswaardigeheden aan de routes
  • overzichten met lokale ondernemers
  •  informatie pagina’s over Leusden, Achterveld en Stoutenburg
  • foto’s en video’s gemaakt in eigen beheer Studio Coda
  • actief social media account met meer dan 1500 volgers

Voor de routes en locaties is de ZieDeKaart module ingezet.

Het resultaat van citymarketing Groeten uit Leusden

Aandacht voor de groene gemeente én ondernemers

Vanaf dag 1 heeft de website een ambassadeursrol voor de gemeente Leusden. De online zichtbaar is enorm toegenomen en dagelijks worden er routes voor wandelen, hardlopen, fietsen of andere activiteiten gedownload. 

De vindbaarheid van een grote groep lokale bedrijven is door de vermelding op het platform gegroeid. 

Wat hiervan geleerd is

  • Online zichtbaarheid is cruciaal als je meer bezoekers wilt trekken naar een plaats of gemeente.
  • Door content slim te koppelen (routes + horeca + bezienswaardigheden) ontstaat waardevolle context voor de bezoeker.
  • Denk bij citymarketing niet alleen lokaal: ook de omgeving (zoals Amersfoort en de Utrechtse Heuvelrug) is onderdeel van de beleving.
  • Interactieve kaarten geven bezoekers houvast én inspiratie.
  • Visuele content zoals eigen foto’s en video’s draagt bij aan herkenbaarheid en echtheid.
Ook bouwen aan online zichtbaarheid voor jouw stad of regio?
Plan een kennismaking

De vraag

Hoe kan Leusden online zichtbaarder worden voor bezoekers uit binnen- en buitenland?